27. januar – svetovni dan spomina na žrtve holokavsta
Tudi v šolskem letu 2023/2024 nadaljujemo s sodelovanjem v projektu Krokus, v katerega smo ponovno vključili učence 9. razreda. Cilj projekta je na primeren način seznaniti mlade s holokavstom ter jih ozaveščati o nevarnostih rasizma in diskriminacije. V sklopu projekta smo jeseni z učenci na šolskem vrtu posadili čebulice rumenega žafrana, v spomin na 1,5 milijona judovskih otrok umrlih v holokavstu.
27. januar je svetovni dan spomina na žrtve holokavsta, zato smo pri urah zgodovine v zadnjem tednu januarja obeležili ta spominski dan. To izredno težko temo sem želela učencem približati skozi zgodbe oziroma pričevanja žrtev, torej Judov.
Sprva smo si ogledali knjigo Preživeli iz Holokavsta, ki v stripu razkrije zgodbe šestih judovskih otrok in mladostnikov, ki so preživeli holokavst.
Nato pa so učenci ob slikovnem gradivu na PPT predstavitvi prebrali odlomke pričevanj iz dnevnikov judovskih otrok iz časa 30- ih in 40-ih let prejšnjega stoletja.
Z učenci smo se pogovarjali tudi o tistih, ki so pomagali judovskim otrokom in s tem tvegali lastno življenje. V ta namen smo si ogledali odlomke iz filma Odpor. Navdiha polna resnična zgodba o pantomimiku Marcelu Marceau, ki je med drugo svetovno vojno iz Francije v Švico tihotapil judovske otroke.
Z učenci smo naredili tudi plakat, ki smo ga razstavili na šolskem hodniku.
V dveh šolskih urah sem učencem skušala razložiti enega največjih zločinov nad človeštvom. Tema se jih je zelo dotaknila. Pogovarjali smo se tudi o zločinih človeštva, ki se še danes dogajajo po svetu in skupaj sklenili, da se ljudje prav nič nismo naučili iz preteklosti.
Anita Vrtin, koordinatorica projekta